Campagne ‘Zeg het nu’ richt zich op sterfelijkheid van ieder mens

Levenseindecoach Karen doet mee aan de campagne ‘Zeg het nu’. Deze wordt gevoerd in de week van 19 tot en met 23 maart wordt via social-media. De campagne richt zich op het verhogen van ieders bewustzijn over de sterfelijkheid van ieder mens. In de campagne-afbeeldingen worden mensen opgeroepen hun liefde of waardering voor andere mensen nú uit te spreken, om te voorkomen dat het straks te laat is.

Dat de gemiddelde levensverwachting voor mannen 79 jaar en voor vrouwen 82 jaar is, wil niet zeggen dat alle mannen en vrouwen de 79 of 82 jaar halen. Sommigen overlijden jonger, en een groot deel – veertig procent – overlijdt vrij plotseling, waardoor er geen gelegenheid is voor laatste gesprekken.

Levenseindecoach Karen - 'Zeg het nu' - Denken over sterfelijkheid - Dankjewel voor al die mooie jarenLevenseindecoach Karen - 'Zeg het nu' - Denken over sterfelijkheid - Jij kleurt mijn levenLevenseindecoach Karen - 'Zeg het nu' - Denken over sterfelijkheid - Jij bent de sprankeling in mijn leven
Bureau MORBidee, een bureau dat gespecialiseerd is in communicatie over het levenseinde, organiseert eens per jaar een socialmedia-campagne. Na ‘Zullen we over de dood praten?’ (2016) en ‘Heb je even voor mij?’ (2017) is dit jaar ‘Zeg het nu’ de slogan.

In voorgaande jaren verspreidden zo’n 225 à 250 particulieren, bedrijven en organisaties de vele tientallen campagne-afbeeldingen, die gratis door het Bureau ter beschikking worden gesteld. Ze worden door de deelnemers vooral verspreid via Facebook, Twitter, Instagram en LinkedIn. De bedrijven en organisaties die de campagne uitdragen zijn vooral actief op het terrein van uitvaartzorg, gezondheidszorg (ouderenzorg, palliatieve zorg en hospicezorg) en rouwbegeleiding.

Voor meer informatie: Bureau MORBidee, bureaumorbidee@gmail.com, 06-55527290.

Deel en like dit bericht:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *